تفرش از شهرهای مستعد برای توسعه ورزش سوارکاری است

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت سوارکاری استان مرکزی با اشاره به ظرفیت‌های بالای تفرش برای رشته سوارکاری گفت: شهرستان تفرش یکی از شهرهای مستعد استان برای توسعه ورزش سوارکاری است.

خبرگزاری فارس: تفرش از شهرهای مستعد برای توسعه ورزش سوارکاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیدبهرام نجفی‌زاده ظهر امروز در نشست هیئت سوارکاری استان با فرماندار و سرپرست دانشگاه تفرش اظهار داشت: در حال حاضر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای توسعه رشته سوارکاری در تفرش فراهم است که می‌توان با تعامل یکدیگر از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را برد.

وی تصریح کرد: وجود بیش از 200 رأس اسب و آب و هوای مطلوب از ظرفیت‌های خوب این شهرستان برای پرداختن به رشته سوارکاری است که در صورت بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها تفرش به قطب سوارکاری استان تبدیل خواهد شد.

رئیس هیئت سوارکاری استان مرکزی با بیان اینکه سوارکاری یک صنعت است که در صورت بهره‌برداری صحیح از این صنعت می‌توان بخشی از مشکل اشتغال جوانان را برطرف کرد، گفت: هیئت سوارکاری استان در تلاش است با تعریف پرورش اسب به عنوان یکی از مشاغل خانگی بتواند تسهیلات مناسبی را جذب و در اختیار علاقمندان قرار دهد و در این زمینه به اشتغالزایی بپردازد.

فرماندار تفرش نیز گفت: باید تلاش شود تا از سرمایه بخش خصوصی برای توسعه این رشته در شهرستان نهایت بهره را برد که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

اصغر عالیخانی افزود: این شهرستان با وجود پتانسیل‌های کافی در زمینه پرورش اسب با بی‌مهری‌های بسیاری برای توسعه این رشته مواجه است که کمبود امکانات دولتی برای توسعه سوارکاری از جمله این بی‌مهری‌ها است.

سرپرست دانشگاه تفرش نیز با اشاره به اینکه دانشگاه تفرش برای نخستین بار در سطح دانشگاه‌های کشور پیست اسب سواری را در این دانشگاه دایر کرد، گفت: در هفته دفاع مقدس پیست سوارکاری دانشگاه تفرش با حضور مسئولان راه‌اندازی خواهد شد.

احمدرضا ربانی با اشاره به اینکه بسترهای ایجاد پیست سوارکاری در دانشگاه تفرش از دو سال گذشته در این دانشگاه فراهم شده است، خاطر نشان ساخت: دانشگاه برنامه‌های خوبی را به منظور ایجاد جاذبه در بین دانشجویان و افزایش جاذبه‌های گردشگری این دانشگاه  در ورزش سوارکاری در دستور کار قرار داده است.

ایجاد کمیته ویژه سوارکاری، حمایت شهرداری به منظور ایجاد مجتمع سوارکاری در شهرستان تفرش و افتتاح مجتمع سوارکاری و ایجاد حمایت‌های مالی از هیئت سوارکاری شهرستان تفرش از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 17:43 | نویسنده : میثم اله وردی |